رواية امبراطورية ال العمراني الفصل الحادي عشر 11 بقلم شغف الاعصار
عند زيدان صقر كان يجلس في الشقه يرتدي ترينج رياضي ويشرب سجارته وينظر ببرود تجاه أحد الغرف لحين خرجت فتاه
زيدان وهو على وضعه ببرود:رايحه فين
هي بتوتر:رايحه فرح واحده صحبتي
زيدان وهو بنفس الوضع ونفس البرود:امممم وبعدين
هي :وبصراحه أنا عايزه اروح
زيدان :اه واي كمان وهو بيقرب منها وهي تبعد لغيت لما بقت لازقه في الحيطه
هي:ابعد يا زيدان
زيدان:لا لابسه ومتشيكه وحاطه روج لا بس شكله حلو وبوقاحه يا تري طعمه هيكون عامل اي وهو بيقرب فلتت من ايده وقالت خلاص مش عايزه اروح في حته ومشيت
زيدان:ما كان من الاول يا قطه
عند صقر
همس:انت بتقرب كده ليه ابعد
صقر :وان مبعدتش حضرتك واقفه والرجاله عنيهم هتطلع عليكي فرحانه أنتِ بنظراتهم هااا
همس:أنا زهقت من القعده وقولت هطلع اشم هواء
صقر وهو بيهمس في اذنها:عقابك هيكون بليل وقال روحي وأياكي تطلعي بره ومشي
همس:ماله ده
خلصت القعده وكله راح ينام
عند ليل في غرفه جبل فالكل عرف انها مراته كان يجلس على الكنبه وينفث بخار سجارته وأمامه ليل واقفه لابسه بدله رقص
ليل:أنا اسفه والله هما اللى غصبوني اني ارقص
جبل:يعني ترقصي الغريب وجوزك لا يلا ارقصي وهو ينظر لها بوقاحه
ليل:أنا تعبانه وعايزه انام
جبل:خلصي
ليل عرفت أنه مش هيسبها فا رقصت له
جبل:تعالى يلا ننام
ليل :بجد
جبل :يلا وراح خلع التيشرت ونام وليل لبست بجامه وراحت تنام على الكنبه لكن لقت اللى شايلها وحطها على السرير وخدها في حضنه وهي قعدت تتحرك
جبل:نامي الا وأقسم بالله اقوم واتمم الجوازه وانا نفسي الصراحه
ليل بخجل:سافل ونامت
عند صقر وهمس
همس:أنت سلمت بابا ليه لشركات المنافسه
صقر:اهو كيفي كده
همس:صدقني هموتك بأيدي
صقر:مستنيكي يا قمر وقرب منها وقال جه وقت العقاب
همس:عقاب اي هو أنا في حضانه
صقر:المهم هدومي كلها تتطلع وتغسليها على ايدك وذهب ونام وهي وقفت مصدومه وبعدها راحت ونامت
في الصباح كان الكل قاعد في الجنينه
جبل :ليث
ليث:نعم يا عم الناس
جبل :امتحناتكم فاضل عليها شهر
ليث :لي بس السيره اللى تغم دي
جبل:يلا زي كل مره
اسد: عارف هتعمل معسكر لينا والله حرام
جبل:طب كويس انكم عارفين والشقه جاهزه
عشق:ده ظلم
جبل:ايوه انا ظالم يلا علشان اوصلكم
ذهب ليث وأسد وملاك وعشق لكي يذهبوا إلى الشقه
عدي ذهب إلى مركز الشرطه و صقر الى الشركه وليل وغرام إلى الكليه وبقت همس في البيت
وصل ليث واسد وملاك وعشق
جبل:عندكم الثلاجه مليانه اكل ومش عايز دراجات تنقص ولو نقصتوا انتوا عارفين اي اللى هيحصل ومشي
ليث :بصوا بقي احنا هنزاكر وبس ونحاول نفهم بعض والطبخ على البنات
عشق:ليه دا بقي أن شاء الله
ليث :بلاش أنتِ لسه حسابنا مخلصش
عشق بصوت ليه بغيظ وسكتت وكل واحد اخد غرفه
عند همس في غرفتها اتصل عمها بيها
همس:لسه فاكر انو ابك بنت اخ
عمها محسن:مكنتش فاضي المهم عملتي اي
همس ببرود:ولا اي حاجه اتجوزنا
محسن:اتجوزتوا طب ازاي
همس:أجبرني
محسن:ده في صالحنا اهو نعرف نخلص منه بسهوله
همس:أنا قولت كده برده يلا سلام علشان محدش يشك وقفلت الخط وقالت طب دلوقت اغسل هدومه ولا لأ بس شكله كده مبيحبش اللى يعصي أمره أنا هغسلها وامري لله حسبي الله ونعم الوكيل وراحت طلعت هدومه كلها وغسلتها
همس:طب والله فكره هبل كل هدومه ومش هتلاقي حاجه يلبسها وكده اكون عكرت مزاجه الله عليا بجد أكملت غسيل الهدوم بعد ما ضحكت بشر
عند عدي طلع مهمه جديده مع فريقه
وعند غرام وليل ذهبوا لتدريب في أحدي المستشفيات المشهوره
عند عدي كان في مهمه للقبض على مجرم خطير وبدأ التشابك مع الالشرطه والعصابه وطلع الكل منها سليم لكن عدي أخذ رصاصه وهو ينقذ أحدهم ونقلوه للمستشفي
الفريق:دكتور بسرعه
عدي:يا جدعان والله أنا كويس دي فى كتفي عادي يعني
مهند:يا فندم دراعك بينزف
عدي:ده يدل انى عندي دم متكبرش الموضوع
وهو يجلس على أحد الكراسي المتحركه لمح غرام وهي تتحدث مع دكتور وتبتسم
عدي بغضب:روح هاتلى الدكتوره اللى هناك دي هي اللى هتكشف عليا الا والله ما كاشف
يارا:حاضر وذهبت لغرام
يارا:أنتِ في مريض وتعالى اكشفي عليه
غرام:أنا متدربه
يارا:هو مصمم انك أنتِ اللى اكشفي عليه
الدكتور:مينفعش أنا اللى هاجي
غرام:خلاص يا دكتور تعالى نروح أنا وأنت وذهبوا إلى غرفه اللى فيها عدي
غرام بخوف:عدي مالك انت كويس
عدي ببرود :كويس يلا شوفي شغلك
الدكتور:هي متدربه أنا اللى هكشف عليك
عدي ببرود:بره كله بره معادا الدكتوره وهو بيبص على غرام
الدكتور:انت مين علشان تكلمني كده
عدي:عدي العمراني
الدكتور:أنا آسف وخرجوا كلهم معادا غرام بدأ عدي في خلع ملابسه حتي أصبح عاري الصدر
غرام:غرام انت بتعمل اي وهي بتخبي عيونها
عدي:يلا اكشفي عليا كتفي منصاب ونزفت دم كثير
غرام بدأت تطهر الجرح وهي مكسوفه وعدي كان مستمتع بلمساتها له
بعد ما خلصت
عدي :سعديني البس هدومي
غرام:مش هينفع
عدي:زي ما أنتِ شايفه يا دكتوره مش هعرف
غرام بكيوف:اوووف طيب وبدأت تساعده
عدي ببرود:محدش يعرف وتيجي بليل تغيري على الجرح
غرام:ليه
عدي:ملكيش فيه وقبل ما يمشي قالها اعدلي البلوزه ومشي
وخرج هو والفريق بتاعه